Thursday 18 September 2014

Panduan Mengurangkan Stress Dalam Situasi Sukar

Pernahkah anda berasa tertekan dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan? Anda mungkin berasa seperti anda terperangkap dalam situasi yang sukar. Kami boleh membantu memberi beberapa tips untuk kurangkan tekanan diri.



Hipnotis Diri Sendiri. Jika dilakukan dengan betul, hipnosis boleh mengosongkan fikiran anda, rendahkan kadar denyutan jantung, dan mengurangkan ketegangan otot. Tutup mata anda dan gambarkan sesuatu imej bertekanan, seperti kesesakan lalu lintas, di sebelah kiri. Kemudian, gambarkan penyelesaiannya di sebelah kanan, seperti mencari laluan baru tanpa kesesakan. Anda akan berasa lebih lega!

Maafkan Dia. Walaupun ia mungkin lebih senang untuk berfikir tentang perkara-perkara negatif tentang orang lain, melepaskannya benar-benar kurangkan tekanan! Anda harus dengan ikhlas menggantikan kemarahan anda ke arah pesalah yang dengan satu percubaan untuk memahami sebab-sebab di sebalik tindakan-tindakannya.

Yoga. Yoga adalah satu aktiviti kurangkan tekanan yang terbukti. Ini sebahagian daripada sistem saraf yang melegakan badan dan minda boleh dirangsang apabila tulang belakang dibengkokkan.

Keluar. Tekanan boleh dicetuskan apabila badan kita tidak tahu masa. Apabila anda berada di cahaya matahari otak anda sudah mengikut jadual. Berjalan di luar tanpa cermin mata hitam selama 20 minit sehari, tiga kali seminggu boleh tolong kurangkan tekanan.

Diet Ikan. Melawan tekanan boleh menjadi semudah memakan ikan di sebuah restoran. Apabila memakan diet ikan untuk seminggu seperti ikan kembung, sumber lemak asid omega-3, ia boleh kurangkan tekanan. Apabila anda memakan lemak asid omega-3, anda akan berasa tenang.





No comments :

Post a Comment