Tuesday, 30 September 2014

Inilah Tembok Besar China Paling Hujung

Tembok Besar China adalah salah satu daripada 
keajaiban senibina dunia.

Namanya terkenal di seluruh dunia, dan menjadi lokasi pelancongan wajib bagi sesiapa yang mengunjungi China. Tetapi adakah anda tahu dimanakah letaknya hujung Tembok China? Tembok Besar China seperti dibangun melampaui batas kemampuan manusia. Rentetan peristiwa dan tragedi mewarnai pembinaannya, dua ribu tahun lalu, pada masa Dinasti Qing. Tembok ini dibangun atas perintah 'kaisar' pertama China iaitu Qin Shi Huang. Memerlukan waktu puluhan tahun iaitu dari 220-206 SM untuk menyiapkan tembok raksasa ini.

Monday, 29 September 2014

Hisap Zakar Sangat Bagus Untuk Kesihatan

JOM RAMAI RAMAI HISAP ZAKAR


MAAF INI BUKAN PORNO:

Tapi untuk kesihatan terutama buat IBU -IBU@ISTERI. Manfaat menghisap ZAKAR (Titit/Penis).

1. Menghisap zakar boleh menjaga keseimbangan Sistem KARDIOVASKULAR. Ketika Anda menghisap zakar pasangan dalam waktu yang lama, Degupan Jatung boleh meningkat hingga 110 per minit. Ini boleh menjadi latihan yang bagus untuk kesihatan Jantung.


Sunday, 28 September 2014

Tanda-tanda Ketagihan Seks & Penyelesaiannya


Beberapa selebriti dan artis dunia dikhabarkan mempunyai ketagihan terhadap seks. Di negara kita sendiri tidak terkecuali baru-baru ini kita juga di gemparkan khabarnya ada artis kita yang merakam adengan seksnya. Ketagihan seks digambarkan sebagai gangguan progresif yang bertanda fikiran dan tindakan seksual kompulsif.


Saturday, 27 September 2014

Koleksi Gambar Jarang Kita Lihat Dalam Sejarah (11 Gambar)


Captain Jack Bonavita seorang penjinak 
haiwan bergambar dengan singa, 1870

Friday, 26 September 2014

Kisah Raja Kelantan dan Anjing Peliharaan


Ada nampak anjing kat depan tengah-tengah tu? 

Naahh... yang segak bergambar dengan anjing tu, semuanya kan tokoh-tokoh Islam yang tersohor.

Mufti Kelantan Haji Wan Musa dan Dr Burhanuddin Al-Helmi tokoh besar PAS, dan Raja Kelantan pun ada situ. Silakan tengok gambar ni, diambil pada 1930an.

Thursday, 25 September 2014

Tips-tips Dalam Mengekalkan Persahabatan


Seperti yang kita sedia maklum, memulakan sebuah persahabatan adalah cukup mudah. Namun tidak semuanya mampu bertahan lama dek kelemahan seseorang itu untuk menjaga ikatan persahabatan. Ramai juga yang masih tidak tahu cara sebenar untuk mengekalkan sebuah persahabatan dan tidak kurang juga yang menyaksikan sebuah persahabatan bertukar menjadi permusuhan.


Ini adalah beberapa tips-tips berguna dalam mengekalkan sebuah persahabatan untuk rujukan pembaca bagi menjaga persahabatan masing-masing.

Wednesday, 24 September 2014

Tidak Akan Kembali Terajui MAS - Idris Jala

Idris Jala

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala pada Selasa mengulangi bahawa beliau tidak akan mengambil alih jawatan ketua pegawai eksekutif Malaysia Airlines (MAS).



Idris mengetuai syarikat penerbangan negara itu antara 2005 dan 2009 sebelum meneraju Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) yang memantau program transformasi ekonomi kerajaan.



Tuesday, 23 September 2014

4 Misteri Dunia Yang Masih Gagal Di Rungkai


Memang mudah untuk manusia menjadi obses dengan misteri yang tidak pernah diselesaikan di dunia ini. Misalnya 5 misteri dibawah, semuanya masih menimbulkan tanda-tanya dan ada yang sudah berlangsung berdekad-dekad lamanya tidak kira berapa ramai pakar mengkaji kes-kes ini. Dan sehingga sekarang, ianya terus kekal diselabungi misteri.

Batu Dighton

Dighton Rock adalah sebuah batu seberat 40 tan yang ditemui di pesisiran Taunton River, Massachusetts dan dipenuhi dengan simbol purba (petroglyphs) yang membingungkan. Selama 300 tahun, manusia telah berspekulasi tentang kewujudan dan maksudnya.

Apa Itu Dikatakan Orgasme?

Orgasme

Apa itu dikatakan orgasme? 

Orgasme Biasa :

* Pengecutan yang sedikit dirasai wanita pada alat kelaminnya dan ini turut boleh merasai sedikit oleh lelaki pada zakar atau jarinya

* Pada kebiasaannya, boleh bertahan diantara beberapa saat sehingga ke satu minit. Ini boleh berlaku berkali-kali

* Hilang ketegangan dan terasa relaks akan dirasai oleh wanita. Orgasme berganda-ganda juga boleh dirasai oeh wanita jika dia hendak.

Monday, 22 September 2014

Kebaikan rokok yang mesti kita ambil tahu!!!

Pada kotak rokok (kecuali rokok seludup) akan ada tertera perkataan "Amaran Kerajaan Malaysia, merokok merbahayakan kesihatan" , gambar-gambar ngeriss seperti kaki, janin, mulut dan sebagainya. Perokok pasif iaitu orang yang tidak menghisap rokok tetapi menghidu bau asap rokok dari rakan, suami dan sebagainya juga terdedah kepada penyakit kanser, apa lagi yang menghisap rokok. Pendek kata, merokok adalah merbahaya kepada kesihatan.


7 Tips Menjadikan Telefon Android Anda Lebih Laju

Mana-mana telefon Android mempunyai banyak ciri menarik namun pada sama ia juga mengakibatkan gajet anda semua menjadi perlahan.



Antara tip yang boleh diambil kira bagi menjadikan telefon Android anda lebih laju seperti berikut:

Sunday, 21 September 2014

Apakah Langkah Terbaik Untuk Menyelamatkan MAS?

TIDAK banyak syarikat penerbangan nasional di dunia ketika ini. Di Amerika sudah tidak ada. Di Eropah pula semakin berkurangan dan lambat laun situasi ini akan berlaku juga di Asia. Mungkin syarikat penerbangan seperti ini hanya mampu dibiayai oleh beberapa negara Arab yang kaya raya.


Seteruk manakah kerugian GLC yang bernama Malaysia Airlines ini?


Mengapa situasi ini berlaku? Ini kerana kebiasaannya syarikat milik kerajaan mencatatkan kerugian akibat sikap mereka yang tidak begitu ambil kisah tentang keuntungan. Logiknya begini - mengapa mereka perlu kisah tentang wang ringgit sedangkan itu bukan duit mereka.

Perkara Paling Popular Untuk Dilakukan Di Internet

Pada zaman moden ini, hampir semua orang bergantung kepada Internet. Jadi, anda sendiri di kelompok yang mana?



Pengguna laman Sosial (Facebook, Twitter, Instagram, Blog). Hampir semua orang mempunyai laman sosial sendiri dan paling kurang akan ke akaun dua kali sehari tetapi kebanyakannya lebih kepada mengintip status, gambar terbaru kawan atau untuk kepentingan bisnes.

Saturday, 20 September 2014

Cara Mandi Wajib Yang Betul Dan Sah


Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut,tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanah air kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.Untuk melakukan mandi wajib yang betul,seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya,ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

Berapakah Saiz Purata Panjang dan Ukur Lilit Zakar?



Bagi kebanyakan lelaki, saiz zakar merupakan ukuran kejantanan dan keupayaan seseorang untuk memuaskan wanita secara seksual. Oleh yang demikian, saiz zakar boleh memberi kesan yang besar ke atas maruah dan keyakinan diri mereka. Mempunyai saiz zakar yang lebih kecil daripada saiz purata boleh membawa perasaan bimbang dan takut dalam hubungan seks.


Friday, 19 September 2014

Kenapa Isteri Sukakan Zakar Yang Besar Dan Panjang?



Adakah anda dan isteri merasa puas dalam hubungan seks? Dalam satu kajian sebanyak 67% wanita yang ditemubual tidak gembira dengan saiz zakar suami mereka. Jadi siapa kata wanita tidak ambil berat tentang saiz zakar pasangan? 

Jika anda hendak menambah kenikmatan dalam hubungan seks, ini adalah tips yang perlu anda tahu: besar & panjangkan zakar anda!

Korang Nak Lihat Tak Kembar (Qarin) Korang?? Ini Ada Caranya.....




Inilah Cara Melihat Kembaran Ghaib Kita - Anda pernah dengar kan kalau kita punya kembar ghaib/Qarin? Berikut cara untuk melihat kembaran ghaib, 


Ada 8 langkah:


Thursday, 18 September 2014

Lapang dihias warna merah


RUANG tamu berwarna merah dan putih yang menawan

PASTI senang mengatur kedudukan perabot sekiranya rumah yang diduduki adalah luas dan lapang. Itu kelebihan yang diperoleh oleh Siti Hajar Md. Hasan, 53, yang telah menduduki rumah agam miliknya ini sejak 15 tahun lalu bersama suami, Mustakim Abdullah, 55, dan anak-anak.


Panduan Mengurangkan Stress Dalam Situasi Sukar

Pernahkah anda berasa tertekan dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan? Anda mungkin berasa seperti anda terperangkap dalam situasi yang sukar. Kami boleh membantu memberi beberapa tips untuk kurangkan tekanan diri.



Hipnotis Diri Sendiri. Jika dilakukan dengan betul, hipnosis boleh mengosongkan fikiran anda, rendahkan kadar denyutan jantung, dan mengurangkan ketegangan otot. Tutup mata anda dan gambarkan sesuatu imej bertekanan, seperti kesesakan lalu lintas, di sebelah kiri. Kemudian, gambarkan penyelesaiannya di sebelah kanan, seperti mencari laluan baru tanpa kesesakan. Anda akan berasa lebih lega!

Internet Y U No Fast?

FAULT IN AAG SUBMARINE CABLE CAUSES MASSIVE INTERNET SLOWDOWN ACROSS SOUTH EAST ASIA


If your connection has been unbearably slow, hold up and don’t throw a hissy fit just yet. There’s a reason why it’s acting up.

According to Telekom Malaysia (TM), a fault on the Asia America Gateway (AAG) submarine cable system is causing data degradation, affecting Internet users in the Southeast Asian region accessing sites based in the US.


Wednesday, 17 September 2014

Doing These 4 Things Every Day Can Make You More Successful At Work

When I consider successful people, ideas of apathetic, business-orientated, intimidating people come to mind. Never before have I considered the spirit of those I consider successful, let alone imagined that successful people are actually positive, empathetic and open to those around them as this infographic from CAOB suggests.



So what are the differences between successful and unsuccessful people?

Wajah Menggerunkan Selepas Pembedahan Plastik

Di dunia ini, manusia dikurniakan dengan pelbagai rupa yang berbeza-beza. Tidak kiralah sama ada ia cantik atau tidak. Yang penting masing-masing mempunyai keistimewaan sendiri.



Tetapi sudah menjadi lumrah manusia, ada saja yang tidak kena pada wajah atau tubuh yang dirasakan tidak cantik.

Jadi, untuk kelihatan menawan, cara seperti pembedahan plastik digunakan bagi mengubah rupa bentuk fizikal itu. Buka satu atau dua pembedahan yang dilakukan, ada yang sampai berpuluh-puluh.

Perubahan yang dilakukan mereka ini dianggap terlalu drastik sehingga memakan diri sendiri.

Tengok saja contoh gambar dibawah. Amat menggerunkan!

Tuesday, 16 September 2014

Adakah anda suami yang hebat????

Bayangkan seseorang lelaki itu mempunyai nafsu kuat, tetapi setiap kali bersama isteri, dia gagal bertahan lama atau dengan perkataan lain, cepat klimaks . Perkara ini tidak sepatutnya berlaku, kerana hubungan kelamin adalah anugerah Allah dan merupakan keperluan manusia.



Masalah isteri tidak puas bukan perkara yang kecil kerana ia akan memberi impak negatif kepada isteri dan seterusnya membahayakan rumahtangga. Sesetengah isteri akan mula merungut tetapi ada segolongan yang hanya mengambil sikap berdiam diri.


Saiz Zakar


Apa yang Mempengaruhi Saiz Zakar ?


Untuk seorang lelaki, saiz zakar memainkan peranan yang penting dalam mengharungi kehidupan seharian. Tambahan lagi apabila ingin mendirikan rumahtangga. Oleh kerana setiap manusia adalah unik dari aspek fizikal, saiz zakar juga adalah unik dan pelbagai.Ada yang menyatakan saiz zakar dipengaruhi oleh bangsa dan genetik. Ada pula yang percaya dengan senaman atau aktiviti fizikal akan mempengaruhi saiz zakar.

Monday, 15 September 2014

Why I think the TM HyppMe mobile messaging app will Fail [Opinion]



Telekom Malaysia, Malaysia’s fixed broadband champion, launched a new mobile messaging app called HyppMe on last Friday. Basically the mobile messaging app allows free voice and messaging to other HyppMe users. Local calls to mobile network in Malaysia is charged 8sen per minute and SMS is at 5sen.

HyppMe works on Android and iOS devices. Calls to TM fixed line numbers nationwide are free only when users reload. For reload, it is only available via credit card. 

It cost RM5 per download for emotions and stickers. 

TM is targeting 3 million HyppMe activation within the next 3 years. 

Below are the reasons on Why I think the TM HyppMe messaging mobile app will fail.

One Unbelievably Simple Trick for Getting Paid More

This tiny tweak can significantly boost your income while keeping customers happy, with basically zero effort.



Have you heard of Swan Vesta? The matchbox manufacturer saved thousands upon thousands of dollars simply by embracing a clever idea that came from one frontline employee: putting the strip to strike the matches on only one side of the matchbox instead of two.

Sunday, 14 September 2014

Google Maps Has Been Tracking Your Every Move, And There’s A Website To Prove

Remember that scene in Minority Report, where Tom Cruise is on the run from the law, but is unable to avoid detection because everywhere he goes there are constant retina scans feeding his location back to a central database? That’s tomorrow. Today, Google is tracking wherever your smartphone goes, and putting a neat red dot on a map to mark the occasion.


You can find that map here. All you need to do is log in with the same account you use on your phone, and the record of everywhere you’ve been for the last day to month will erupt across your screen like chicken pox.

Kelebihan Aplikasi Hotlink RED



Tiada caj data apabila anda menggunakan aplikasi Hotlink RED. Sungguh hebat dan menyeronokkan. Antara ciri cirinya ialah:-


Saturday, 13 September 2014

Pentingnya Kebersihan Organ Intim Lelaki



Zakar adalah salah satu organ vital pada tubuh seorang lelaki yang harus selalu dijaga kebersihannya sama seperti anggota tubuh yang lain. Sentiasa menjaga kebersihan zakar tidak hanya akan menguntungkan kaum lelaki, tetapi juga pasangannya.

Namun pada kenyataannya, menurut doktor perunding bidang kesihatan seksual dari Mortimer Market Centre di London Inggeris, Patrick French, banyak lelaki yang kurang memerhatikan kebersihan alat vital mereka. Padahal, perilaku tersebut dapat menyebabkan risiko kesihatan yang cukup serius.

Bahaya Makanan Ringan Kepada Tubuh

Tidak dinafikan, golongan remaja terutamanya sangat gemarkan makanan ringan atau lebih popular dengan gelaran ‘junk food’.



Pernahkah anda terfikir mengapa ia dinamakan sedemikian? istilah ‘junk’ itu sendiri sebenarnya membawa maksud ‘lebihan’ dan ‘tidak berguna’.

Friday, 12 September 2014

Panduan Bagaimana Untuk Solat Kembali

Berikut ini saya kongsikan satu artikel tentang panduan teknik bagaimana untuk memulakan kembali solat setelah mungkin sekian lama kita tidak melakukannya. Moga-moga dengan panduan ini, maka dapatlah kita mula menunaikan kembali kewajipan paling asas dalam ajaran Islam ini.


SOLATLAH SEBELUM KAMU DISOLATKAN!!!

Berikut ini panduan yang boleh diamalkan bagi memastikan kita dapat menunaikan tanggungjawab solat yang telah difardhukan atas setiap orang Islam.

1. Sematkan azam, bulatkan tekad
Sebaik sahaja tersedar dari lamunan (sedar rupanya dah lama tinggal solat), cuba fikir sedalam mungkin tentang apa yang anda lakukan, apa yang tak sepatutnya anda lakukan, dan apa yang sepatutnya anda lakukan.

Dari situ, tanam keazaman yang kukuh bahawa anda ingin mengerjakan solat, dan tidak akan meninggalkannya sampai bila-bila. Kerana itulah tujuan anda hidup di atas muka bumi ini sebenarnya.


2. Cari masa dan tempat yang sesuai, sunyi, jauh dari dugaan
Kemudian tetapkan masa di mana anda akan mula menjalani kehidupan sebagai seorang yang mengerjakan solat. Lebih cepat lebih baik. Ingatlah, berdosa besar bagi orang yang melengah-lengahkan solat.

Sebaiknya, cari tempat yang sunyi dan jauh dari dugaan. Jauhi rakan-rakan yang tidak solat atau suka mengejek, sekurang-kurangnya untuk waktu itu sahaja. Masjid juga adalah tempat yang baik.


3. Solat sekali dahulu, baru ada kali kedua
Walau sekuat mana pun azam, sebulat mana pun tekad, sebaik mana pun masa dan tempat, tanpa solat yang pertama, takkan jadi solat yang kedua dan seterusnya.

Oleh itu, mulakan sahaja tanpa berlengah. Bak kata iklan NIKE - Just do it!


4. Buat nota peringatan dan galakan
Kalau ada masa dan semangat yang berkobar-kobar, tuliskan kata-kata peringatan dan galakan di atas sehelai kertas (besar atau kecil). Kemudian yang besar tampal di dinding, manakala yang kecil diletakkan dalam wallet atau poket baju.

Tips ini mungkin kurang sesuai jika anda tinggal bersama rakan-rakan yang tidak mengerjakan solat. Dibimbangi ada yang kata anda nak tunjuk bagus.


5. Fahami maksud setiap bacaan dalam solat
Jika anda kurang bersetuju dengan point ini, saya nasihatkan supaya cuba dahulu. Anda pasti akan merasai kelainannya.

Bukan faham satu-satu ayat, tetapi satu-satu perkataan. Di situ akan bermula keindahan solat, di mana anda akan rasa seolah-olah khusyuk itu mula hadir dalam diri semasa mengerjakan solat.


6. Baca perlahan-lahan mengikut tertib
Sewaktu solat, baca perlahan-lahan untuk meningkatkan rasa manis, indah dan seronok.


7. Tingkatkan imaginasi
Sewaktu menghayati maksud, tingkatkan imaginasi anda. Bayangkan keindahan bertemu Allah yang menjemput kita untuk sujud kepada-Nya.


8. Doa mohon kekuatan dan sokongan
Panjatkan doa kepada Allah s.w.t dengan memohon kekuatan dan sokongan untuk berubah menjadi hamba-Nya yang taat. Hendaklah diamalkan sejurus selepas setiap kali solat.


9. Tumpu perhatian pada hari-hari yang dilalui
Tumpukan perhatian anda pada hari yang anda sedang lalui dengan mengerjakan solat. Berilah pujian kepada diri anda dan berikan tahniah kepada diri anda setiap kali anda berjaya mengerjakan solat.


10. Dapatkan adrenaline sewaktu mendengar azan
Adrenaline boleh digunakan sebagai pembantu dengan memberi suatu kejutan semangat yang berkobar-kobar untuk terus pergi menunaikan solat tanpa berlengah-lengah.

Jika anda dapat menanam adrenaline ini sehingga menjadi tabiat, anda pasti akan meninggalkan segala kerja yang anda lakukan, apabila terdengar sahaja azan berkumandang. Best tak?


11. Berfikir secara positif

Fikirkan diri anda sebagai seorang yang mengerjakan solat sebaik sahaja anda memulakannya dan sentiasa peringatkan diri anda sedemikian.

Sekiranya ada rakan anda yang mengajak anda ke mana-mana sebelum sempat anda menunaikan solat, katakanlah saya belum bersolat, tunggu sebentar atau pergi dahulu.

Ingatlah bahawa anda telah membuat pilihan positif untuk mengerjakan solat.


12. Dapatkan sokongan mental dan rohani

Berikanlah peringatan kepada keluarga, kawan rapat dan rakan sekerja yang anda telah mula mengerjakan solat dan memerlukan kerjasama serta sokongan daripada mereka.

Mintalah rakan-rakan anda yang tidak mengerjakan solat supaya menghormati keputusan anda.


13. Lawan kemalasan dalaman dan godaan syaitan

Dari semasa ke semasa anda akan merasai suatu kemalasan, kebosanan, dan sebagainya, yang mana semua itu sebenarnya hanyalah godaan syaitan dan kemalasan diri sendiri.

Oleh itu lawanlah sehabis-habis mungkin. Ingatlah anda lawan ni pun tak lama. Lama kelamaan ibadah ini akan sebati juga dalam diri anda, dan tidak perlu dipaksa lagi.


14. Banyakkan bahan bacaan tentang solat

Kerapkan diri anda membaca kisah-kisah nikmat solat untuk membangkitkan semangat. Baca juga tentang dosa meninggalkan solat untuk membangkitkan rasa takut pada Allah s.w.t. Moga-moga dilimpahi rahmat dan keberkatan oleh-Nya.


Kesimpulan

Jika topik ini dirasakan tidak berkaitan dengan anda, ingatlah: Hari ini mungkin bukan hari anda. Esok lusa tiada siapa yang tahu. Diharap dapat dijadikan panduan kita bersama.

Sama-samalah kita saling ingat mengingati antara satu sama lain.


Sekian. 

5 Lessons Learned From Leaving Facebook

Two months ago, I was sitting in front of my computer one evening when I finally lifted my eyes away from the screen. I had logged onto Facebook to space out and relax 'for a few minutes', yet somehow nearly 20 had already passed. I looked over at my husband cooking and listening to music in the kitchen, and all I could think was, "I could have been talking with him these past 20 minutes." Instead, I'd spent that time 'catching up' with real-life strangers and fulfilling self-imposed social obligations.


I wanted out.

I was tired of feeling like I had to keep up with so many people I didn't really know in life off the Internet, and I was tired of logging on to see how much action any of my posts or pictures had received. I don't let other people's opinions run my life and determine my actions in real life, so why do I bow to the social pressure on Facebook? I felt like a hypocrite -- something I never wanted to become.

Thursday, 11 September 2014

Lala Masak Pedas

Lala atau juga dikenali sebagai siput retak seribu di utara Malaysia, merupakan nama sejenis moluska dwicangkerang yang boleh dimakan.


Lala kebiasannya terdapat di tepi laut atau persisir pantai.Kebiasannya mereka yang mahir dan pakar sahaja yang mudah menjumpai lala. Mereka menggunakan sejenis alat untuk mengali lumpur yang berpasir di lokasi yang di kenal pasti ada lala. Lala bergantung kepada musim, jika sesuai musimnya banyaklah lala yang dapat di pungut.


17 Things Every Successful Leader Says Every Day

Great leaders know that their words have a powerful effect on their employees. You can go from good to great by using these phrases regularly.


Successful leaders get that way because they have a positive attitude, and they know how to build strong and enduring relationships with their employees. Instead of becoming adversaries, they become partners with their employees--earning their respect, their trust, and their loyalty.


Wednesday, 10 September 2014

[InfoGrafik] Perkara Yang Anda Perlu Tahu Tentang Blogger


Motorola Moto E price at RM369 in Malaysia

Motorola Moto E is now launched in Malaysia at the price of RM369.


In an exclusive partnership with Lazada, Motorola said that it plans to extend its Moto franchise and flagship success with the Moto E being the latest addition following the Moto G and X series. 

Tuesday, 9 September 2014

Bekam wajah naik seri

Dahi dan dagu antara tempat yang dibekam 
untuk mengeluarkan darah kotor.

BEKAM atau dalam istilah bahasa Arabnya, al-Hijamah adalah ilmu perubatan warisan Nabi yang masih diamalkan oleh masyarakat Melayu terutamanya sehingga hari ini.

Ia juga adalah salah satu cara menyahtoksid (buang racun) yang sesuai dan selamat bagi umat Islam tanpa kesan sampingan yang ketara.

Doing These 4 Things Every Day Can Make You More Successful At Work

Success comes from motivation, focus, and dedication to your work.


 Photo credit : Philo Nordlund/flickr

Success won’t just fall into into your lap. You have to earn it though hard work, dedication, and a great attitude. 

In order to succeed in your career, you’ll also need to develop the right set of habits, says James Caan, CEO of Hamilton Bradshaw Group and author of “Get The Job You Really Want,” in a recent LinkedIn post.

Monday, 8 September 2014

Antara Aplikasi Percuma Dan Popular Android

Kebanyakan pengguna peranti mudah alih dengan sistem operasi (OS) Android, mungkin sudah selesa dengan ekosistem yang ada pada peranti tersebut.



Sememangnya ada aplikasi yang telah dimiliki tetapi ke 22 aplikasi dibawah, meliputi semua kegunaan dan ia boleh merubah ekosistem peranti mudah alih anda menjadi lebih praktikal.

Take This Important Quiz: Are You a Better Manager or Leader?

The business world needs both great leaders and great managers, but most people don't do both well. Take this quiz and find out which style is yours.


Absolute Misdemeanor


The world is filled with managers and leaders. Both are quite necessary for a successful business, but rarely does someone completely master the traits of both. Often visionary entrepreneurs are moved aside for someone who can keep things steady and smooth. Of course when companies grow complacent, it's the leader who charts a new direction and brings the entire ship around.


Sunday, 7 September 2014

Kemusnahan Tanah Suci Mekah Yang Telah Disembunyikan

Konsep Baru Mekah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.

Hari ni nak sembang-sembang pasal perkembangan sejarah sikit sebanyak. 



30 Gambar Tiru Gaya Solekan Artis

Mari kita layan gambar gambar tiru gaya solekan artis bahagian kedua plak. Hehehehe....

Kalu nak tengok gambar gambar tiru gaya solekan artis bahagian pertama, sila klik kat SINI

Make Up Transformation

Negara Dengan Kuasa Ketenteraan Paling Kuat Didunia

Ada sumber mengatakan bahawa, daripada 1,000 tahun, dunia hanya pernah aman untuk 300 tahun sahaja, selebihnya pasti ada perang dan konflik atas sebab agama, etnik atau merebut sumber kekayaan. Dipermudahkan, di mana sahaja manusia berada, pasti akan berlaku perang. Walaupun perang sudah mula dielakkan dalam dunia moden, namun hampir setiap negara masih memerlukan pasukan tentera yang kuat. Cuba lihat kepada 10 negara ketenteraan yang terkuat dalam dunia moden.

1. Amerika Syarikat

Bajet Pertahanan Tahunan: USD$515,000,000,000
Jumlah Tentera: 1,385,000
Jumlah Jet Pejuang: 22,700
Kapal Perang Laut: 1,600



Saturday, 6 September 2014

Pembongkaran Hubungan Antara Kiblat Kaabah Dan Hari Kiamat

Pembongkaran Hubungan Antara Kiblat Kaabah Dan Hari Kiamat | Ini adalah satu artikel yang menarik yang sesuai untuk dibuat sebagai renungan kita. Mengenai satukajian hubungan antara kiblat kaabah dan hari kiamat. Sungguh beruntung bagi sesiapa yang pernah menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah. Di sana kita akan dapat bersujud betul-betul di hadapan kaabah.


Sesungguhnya rumah yang pertama dibangunkan untuk manusia beribadah adalah yang di Bakkah (Makkah) yang diberkati dan menjadi petunjuk manusia. (QS.Ali Imran. 96 )

Get a FREE smartphone when you sign up with Celcom First

With monthly commitment from as low as RM68, get the Nokia X or Sony Xperia E1 absolutely free or the HTC Desire 310 at only RM38 with Celcom First postpaid plans.

Sign up today with the best plans on the fastest network.
Monthly Commitment687878
PlanFirst Data Basic with Voice 68First Prime 40 + mBasic 38First Prime 40 + mBasic 38
Mobile Internet FUP4 GB1 GB1 GB
Upfront payment (rebated back in 10 months)350450450
Contract Tenure24 months24 months24 months
ModelNokia XSony Xperia E1HTC Desire 310
Device PriceFREE  FREERM 38


Friday, 5 September 2014

15 Kisah Kaabah Yang Tidak Diketahui Ramai

Mekah merupakan tanah suci bagi umat Islam di mana berdirinya sebuah struktur hebat iaitu Kaabah yang menjadi lambang dan panduan qiblat untuk semua umat Islam di seluruh dunia. Berikut adalah 15 perkara tentang Kaabah dari sudut sains yang tidak diketahui ramai.


Fadhilat Dan Khasiat surah Al-Waqiah

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Surah Al-Waqiah adalah surah yang ke -56 di dalam Al-Quran, terletak pada juzuk ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Dinamakan Al-Waqiah kerana diambil dari lafaz Al-Waqiah yang terdapat pada ayat pertama surah ini, yang ertinya kiamat.




Di dalam surah Al-Waqiah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan juga penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah SWT dan adanya hari berbangkit.


Thursday, 4 September 2014

You don't need to be better than others




7 Productivity Apps You Can't Live Without

Get Organized Faster

Whether you're an avid user of personal productivity apps already, or you're just downloading one for the first time, consider this refreshed list of options