Monday 18 August 2014

5 Cara Mudah Ini Juga Boleh Buat Ereksi Lelaki Kuat dan Tahan Lama

Kemampuan ereksi lelaki di ranjang boleh dikatakan menjadi modal utama ketika mereka tengah berhubungan intim dengan pasangan. Namun masalahnya, tidak kurang lelaki mengadu kemampuan ereksinya yang tidak maksimum.


Selain itu pula, ramai lelaki yang secara langsung mengatakan dirinya mengalami mati pucuk walaupun belum tentu seperti itu. Meski demikian, sekurang-kurangnya ada beberapa cara-cara mudah yang boleh dilakukan lelaki agar kemampuan ereksinya kuat dan tahan lama.








1. Pupuk rasa mempercayai diri

Masalah ereksi boleh muncul kerana pelbagai alasan termasuk kurangnya rasa percayai diri. Jika lelaki suka melihat filem lucah dan merasa ‘kalah bersaing’ dengan Zakar bintang porno, maka kepercayaan dirinya boleh luntur dan berimbas pada kemampuan ereksinya.

Lelaki yang berkeyakinan atau merasa positif dengan organ genitalnya mempunyai masalah ereksi yang lebih kurang. Jika seorang lelaki merasa cemas dengan alat kelaminnya, maka hal itu akan memberi kesan dalam kehidupan seksnya.


2. Berhenti merokok

Merokok selama bertahun-tahun boleh menyumbat arteri dalam tubuh manusia. Ketika aliran darah tersumbat, organ lain pun mulai gagal berfungsi kerana kekurangan pengambilan darah dan oksigen, termasuk zakar.

Bahkan, zakar berada pada risiko lebih tinggi berbanding bahagian tubuh lain kerana arteri yang mengalir lebih sempit atau tipis. Ertinya, arteri zakar adalah yang pertama terpengaruh oleh racun rokok.

“Perokok tegar (heavy smoker) akan mengalami gangguan aliran darah ke batang zakar kerana kerosakan rangkaian saluran darah yang mengatur mekanisme tegang zakar.


3. Prolonged foreplay

Kebanyakan laki-laki tidak terlalu memahami pentingnya foreplay padahal menghabiskan masa yang cukup dengan foreplay membantu memaksimumkan kemampuan zakar untuk ereksi.

“Adalah suami memanjangkan foreplay secara manual dan oral pada zon-zon erotik tubuh isteri. Bila isteri sudah mengerang menghampiri orgasme, barulah zakar melakukan penembusan. Dengan demikian, sekurang-kurangnya akan berlaku orgasme bersama.

Untuk mengekalkan ereksi boleh juga dengan menyapu krim yang bersifat anestetik pada batang zakar agar zakar tidak sensitif.


4. Elakkan pakaian ketat dan alkohol

Jika hobi anda menggunakan pakaian ketat, sebaiknya segera hentikan hobi anda jika ingin mempunyai kehidupan seks yang lebih baik. Sebab, mengenakan pakaian ketat boleh mengurangkan aliran darah ke rangkaian zakar dan menghalang ereksi.

Begitupun jika anda seorang penagih alkohol, sebaiknya segera berhenti kerana penggunaan alkohol dapat membuat tubuh menjadi mati rasa yang disebabkan oleh aliran darah yang tidak berkesan. Dalam jangka panjang, perkara ini boleh menyebabkan mati pucuk.


5. Tingkatkan kecergasan seksual

Kemampuan ereksi lelaki boleh lebih kuat dan tahan lama dengan meningkatkan kecergasan seksual. Caranya, dengan latihan fizikal secara tetap, cukup tidur sekurang-kurangnya lapan jam, ubat tertentu herba dan disokong pengambilan pemakanan seimbang

“Patut difahami, proses hubungan seksual yang sesuai juga perlu proses ‘belajar’ bersama dengan pasangan tetap anda. Melalui proses belajar tersebut akan diserap pengalaman berharga yang membuat anda handal semasa berhubungan.

No comments :

Post a Comment