Wednesday 23 July 2014

Tak Perlu Ubah Saiz Zakar, ‘Kedalaman Faraj’ Juga Terhad

Bercakap mengenai orgasme, seringkali lelaki merasa tidak cukup berkeyakinan dengan saiz zakar yang dimilikinya. Akibatnya, ramai di antara mereka berusaha mengubah saiz organ intimnya tersebut. Sedangkan menurut doktor, perkara tersebut tidak perlu dilakukan memandangkan faraj pun punya ‘kedalaman’ yang terhad.


“Rata-rata kedalaman faraj berbeza iaitu 5 hingga 12 cm sampai ke serviks,” Jadi, benarkah bahawa ketika bercinta, tidak perlu memusingkan ukuran panjang zakar pasangan kerana faraj juga tidak terlalu dalam?

“Tidak perlu panjang, misalnya hingga 35 cm, yang boleh sampai ke usus. Pada dasarnya tidak perlu panjang, tetapi yang jauh lebih penting untuk zakar adalah tegang dan keras ketika ereksi.

Besar dan panjangnya zakar agak kurang penting. Ini kerana, zakar yang bersaiz kecil pun boleh melakukan hubungan intim dengan baik, bila masa ereksi ianya keras dan tegang. Kemampuan ereksi zakar pada dasarnya dipengaruhi beberapa faktor.

Di antaranya kecergasan tubuh, yang memerlukan sokongan pengambilan pemakanan seimbang yang terdiri daripada karbohidrat, protein, lemak, vitamin dan mineral. Selain dari segi diet, usahakan pula bersenam secara teratur agar kecergasan fizikal sentiasa terpelihara.

Rata-rata ukuran zakar iaitu 3,25-4,25 inci (8,25-10,79 cm) pada masa tidak tegang. Sedangkan, masa tegang saiz zakar boleh mencapai 5-7 inci (12,7-17,5 cm).

No comments :

Post a Comment