Wednesday 2 July 2014

Gambar Ketibaan Tren MRT di Malaysia

Aku pasti ramai yang mengetahui projek mega untuk pengangukatan awam yang sedang dijalankan sekarang ini iaitu Mass Rapid Transit (MRT) bagi jajaran Sungai Buluh - Kajang. Kepada mereka yang tinggal di Lembah Kelang, terutama di jajaran yang disebutkan. gangguan trafik pasti terasa tetapi itulah harga yang perlu dibayar untuk mendapatkan kemudahan untuk anak cucu kita kemudian hari.


Tapi kali ini bukan aku nak cerita pasal pahit maung projek MRT ini tapi lebih kepada membawa berita gembira tentang ketibaan gerabak pertama MRT di Malaysia. Aku share dengan korang 3 keping gambar ketibaan gerabak pertama MRT ini.



Masih tak banyak maklumat aku terima mengenai ketibaan gerabak baru MRT ini. Untuk makluman, MRT akan dijangka beroperasi secara penuh pada 2017. Mungkin gerabak ini tiba awal untuk system test atau juga signalling test.

Apa-apa pun tahniah kepada MRT Malaysia atas ketibaan gerabak pertama mereka. Semoga projek ini akan berjalan lancar demi keselesaan rakyat. Kalau korang nak tahu bagaimana rupa dalam gerabak MRT tersebut korang boleh klik sini.


No comments :

Post a Comment