Monday 24 December 2012

Trick Membuat Lelaki Nak Foreplay Lebih Lama

Setiap orang punya keutamaan yang berbeza dalam menikmati seks. Tapi bagi sebahagian besar wanita, semakin lama sesi foreplay aktiviti bercinta akan lebih menyenangkan dan memuaskan.


Foreplay yang cukup (tidak terlalu cepat dan terlalu lama) boleh membuat wanita mendapatkan kenikmatan seks hingga titik puncak. Malangnya, ramai lelaki yang belum mengetahui perkara ini. Foreplay hanya dilihat sebagai ritual wajib. Asal ada, asal dilakukan. Itulah yang menjadi salah satu penyebab kenapa wanita cenderung jarang mencapai kepuasan seks.


Bagaimana membuat lelaki mahu foreplay lebih lama? Pertamanya ketahui bahagian tubuh anda yang paling sensitif dan mudah terangsang. Anda boleh memberitahu pasangan dengan bahasa lisan mahupun melalui gerakan tubuh. Misalnya dengan menggerakkan tangannya ke titik rangsang.

Lalu bentuk foreplay seperti apa yang ramai disukai wanita? Menurut Rebecca Chalker seperti dipetik dari Askmen, wanita akan mudah terangsang jika diberikan rangsangan klitoris. Kawasan klitoris merupakan bahagian yang paling sensitif dari anatomi tubuh wanita. Anda boleh meminta untuk menyentuh di daerah itu untuk memulakan foreplay.

Selain itu Penulis ‘The Clitoral Truth’ ini menyarankan untuk melakukan rangsangan menggunakan jari urutan ringan atau gerakan menyapu ke atas dan bawah secara perlahan. Dipetik Female First sentuhan di kawasan sensitif akan membangkitkan deria peraba dan jika fikiran anda fokus pada rangsangan yang diberikan pasangan sensasinya akan lebih terasa.

Tapi anda tak boleh hanya bergantung kepada ‘aksi’ pasangan. Anda pun perlu memberinya ‘arahan’. Anda harus memberitahunya bila-bila harus terus memberi rangsangan di klitoris pada bila-bila sebaiknya berpindah tempat (sedikit ke bawah samping atau atas Miss V).

Katakan apa yang membuat anda suka dan beritahu ketika gerakannya sudah membuat anda tak selesa. Dalam satu titik pasangan mungkin akan berfikir bahawa melakukan foreplay hanya membuang masa. Tapi yakinkan bahawa hasilnya akan baik untuk dia juga. Iaitu momen seks yang tak dapat dilupakan.

Waktu terbaik dalam bercinta adalah ketika anda dan pasangan sama-sama merasakan keseronokan beberapa ketika sebelum orgasme. Tidak hanya membuat sesi bercinta jadi lebih ‘panas’ tapi juga peluang yang lebih banyak untuk orgasme selari. Sehingga baik anda mahupun pasangan boleh merasakan kepuasan yang seimbang.

No comments :

Post a Comment